تبلیغات
کلاس ششم - راه حل های عملی برای كاهش اضطراب امتحان
راه حل های عملی برای كاهش اضطراب امتحان

۱ـ مطالعه و مرور بیشتر و تقویت بنیه علمی ( مطالعه بیشتر دانش آموز موجب تقویت اعتماد به نفس در امر یادگیری و پاسخ دهی او در امتحان می شود.)
۲ـ پائین آوردن سطح انتظار (هر چه انتظار پائین تر باشد (گرفتن نمره بیست) امكان درونی كردن آرامش و كاهش اضطراب و در نتیجه موفقیت بهتر در امتحان حاصل می شود.)

۳ـ پذیرش توانمندی های خود (ایجاد این احساس كه من (دانش آموز) تلاش خود را انجام دادم و حتماً موفقیت خوبی را به دست خواهم آورد.

)۴ـ توجه به نكات مثبت و موفقیت های گذشته (آن دسته از موفقیت هایی را كه در گذشته تجربه كرده، در ذهن خود بیاورد.)

۵ـ برطرف كردن ضعف بنیه علمی (تلاش برای برطرف كردن ضعف بنیه علمی از طریق كمك گرفتن از دوستان، معلم یا دانش آموزان زرنگ و كتاب های كمك درسی...)

۶ ـ مقایسه با خود (ایجاد این فكر كه هر كسی توانمندی های مخصوص به خود را دارد.)

۷ ـ پرسش و پاسخ های مكرر (پرسش و پاسخ های پی درپی از خود سبب آگاهی از فرآیند یادگیری، پردازش اطلاعات مجدد و تقویت اعتماد به نفس بیشتر و در نتیجه كاهش اضطراب می شود.)

۸ ـ استراحت كوتاه بین زمان های درس خواندن (دانش آموز در حین مطالعه بین درس، فرصت كوتاهی را برای استراحت خود اختصاص می دهد، این امر سبب به یادسپاری بهتر مطالب خوانده شده در ذهن می شده و همچنین سبب تقویت روحیه و سلامت روانی و كاهش اضطراب می شود.)

۹ـ توكل به خدا (یاد خداوند آرام بخش دل هاست، در زمان قبل از امتحان به خداوند توكل كنیم تا هر آنچه را كه خوانده ایم به یاد آوریم.)

۱۰ ـ تنفس عمیق (تنفس عمیق قبل از شروع جلسه امتحان موجب می شود تا اكسیژن بیشتری به مغز برسد و آرامش جسمی بهتری را به دست بیاوریم.

۱۱ـ نگاه كردن به یك یك سؤالات (اگر به یكباره به همه سؤالات امتحانی نگاه كنیم ممكن است در بین سؤالات به سؤالی برخوریم كه یاد نگرفته باشیم و موجب اضطراب شود و در نتیجه سؤالات دیگری را هم كه یاد گرفته ایم، قدرت پاسخگویی را از دست بدهیم.



[ پنجشنبه 23 اردیبهشت 1395 ] [ 09:41 ق.ظ ] [ کلاس ششم ]

[ نظرات() ]