تبلیغات
کلاس ششم - اجتماعی
اجتماعی

1- اوقات فراغت را تعریف کنید ؟

انسان ها اغلب اوقات خود را برای انجام کار یا تحصیل یا وظایف و تکالیفی که بر عهده دارند صرف می کنند . به اوقاتی که فرد از این امور فارغ یا آسوده است اوقات فراغت می گویند .

2- منظور از فراغت چه زمانی است ؟

فراغت زمانی است که پس از انجام کار یا تکالیف درسی ، فرصت پیدا می کنیم تا به فعالیت دلخواه خودمان مانند کارهای هنری ، ورزش ، ورزش ، بازی و سرگرمی های مفید یا آموختن مهارت های مختلف بپردازیم .

3- منظور از در نظر گرفتن شرایط و امکانات برای پر کردن اوقات فراغت چیست ؟

ممکن است در محل زندگی ما برخی از امکانات وجود نداشته باشد یا پول کافی برای دسترسی به آنها نداشته باشیم . در این صورت از روش هایی با امکانات و هزینه ی کمتر استفاده می کنیم .

4- چند نمونه از شیوه های گذراندن اوقات فراغت در گذشته را نام ببرید :

شرکت در مراسم و جشن ها ، شرکت در مراسم زور آزمایی ، تیر اندازی ، مجالس نقالی و بازی های گروهی

5- مکان های عمومی گذراندن اوقات فراغت را نام برید ؟

کتابخانه های عمومی ، کتابخانه های مدارس،سالن های تئاتر و سینما ، نمایشگاه ها ، بوستان ها (پارک ها ) ، مجموعه ها شهر بازی ، اردوگاه ها و مجتمع های فرهنگی- هنری و باشگاه ها و سالن های ورزشی ، موزه ها ، فرهنگ سراها ، نگار خانه ها و مساجد (پایگاه های مقاومت بسیج ، کتابخانه ی مساجد و کلاس های آموزشی ، کانون های فرهنگی – هنری)

6- چرا وظیفه داریم از مکان های عمومی گذراندن اوقات فراغت حفاظت کنیم ؟

زیرا این مکان ها متعلق به همه مردم هستند .

7- برخی از موسسات و سازمان هایی که در امور اوقات فراغت فعالیت می کنند نام ببرید ؟

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، سازمان دانش آموزی ، سازمان فرهنگی هنری شهرداری ، سازمان تربیت بدنی ، سازمان آموزش فنی و حرفه ای و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

8- هنگام حضور در ورزشگاه ها چه آداب و مقرراتی را باید رعایت کرد ؟

برای تهیه ی بلیت نوبت را رعایت کنیم .

از مسخره کردن یک تیم یا هواداران آن خودداری کنیم و فقط تیم مورد علاقه مان را تشویق کنیم .

از اموال عمومی محافظت کنیم .

با نظم و آرامش به سالن ها وارد یا از آنها خارج شویم .

با انتظامات یا کارکنان ورزشگاه همکاری کنیم .

9- به هنگام استفاده از بوستان ها چه مقرراتی را باید رعایت کنیم ؟

روی چمن ها راه نرویم و فقط از پیاده روها استفاده کنیم .

گل ها را نچینیم ، زباله ها را در سطل های مخصوص بریزیم .

10-در گذشته بیشتر بچه ها بازی های ................ انجام می دادند .(گروهی )

11-بازی های بچه ها در گذشته اغلب جنبه ی ................. یا ................ داشته اند (حرکتی – قدرتی)

12-امروزه بازی های ............. در بین بچه ها رواج پیدا کرده است . (رایانه ای)

13-برای استفاده ی بهتر و مفید تر از اوقات فراغت باید .................. مناسب داشته باشیم .(برنامه ریزی )

14-برای پر کردن اوقات فراغت علاوه بر علاقه مندی های خود ............... و............. را هم در نظر

بگیرید(شرایط – امکانات)

15- فراغت چیست ؟(فعالیت دلخواه )

16-کدام مورد جزء مشارکت های اجتماعی است ؟

الف : کلاس انس با قرآن ب: رفتن به بوستان

ج: کلاس های وزش ج : عضو بسیج شدن

[ پنجشنبه 10 اسفند 1391 ] [ 01:14 ق.ظ ] [ کلاس ششم ]

[ نظرات() ]